Vårruset.

Ja då var vårruset 2007 avklarat! 18 000 kvinnor/tjejer var med och deltog. För er som inte vet så var sträckan på 5 km, Det var en av de coolaste upplevelserna jag har varit med om. Alla 18 000 värmde upp tillsammans med  hjälp av 15 friskis och svettis ledare som stod på jättehöga pelare. Det häftigaste av allt var när 36 000 händer var uppe i luften samtidigt, och vilket håll man än kollade åt såg man bara tjejer. Tävlingen var till för alla, vare sig man hade handikapp eller inte, Jag blev verkligen imponerad av dem rullstolsbundna kvinnorna som kämpade sig fram i genom 5 km med tusentals tjejer. Det som var lite irriterande men komiskt var att en dvärg som var till midjan på mig kutade om mig i en väldig fart. Hennes 20 cm långa ben bestog bara av muskler, skit coolt. Jag sprang med Saga för de andra tappade vi bort. Vi sprang hela sträckan tillsammans med ett gäng starka och friska tjejer. Inte nog med att vi fick styrka av alla som sprang, det stod massor av människor längst hela vägen och hejade på oss :) När vi väl kom i mål fick vi en påse full med testprover från olika företag t.ex. spagetti, strumpor, chokladdryck,  bananer, toapapper, nykelring där det stod:" Kom ihåg & vara rädd om dig" som representerade livmoderhalscancer m.m. När vi väl hade tagit oss i genom flera tusen människor och kom tillbaka till vår filt , väntade maten. Vi åt och pratade och hade allmännt trevligt och mysigt.

På bussen till vårruset moonade (akta stavningen) Emelie för en turistbuss eller lastbil var det nu var för nått xD haha.. Om man heter Emelia Hellqvist så är det inte ovanligt att moona när man åker buss, för det har hon gjort några antal gånger. Du är knasig gumman ^^ <3
På bussen hem somnade nästan alla och vi var hemma igen vid 22.30 !

Nått mer som var häftigt var alla hundratals baja-major, har aldrig sätt så många förut.
Nej jag kan bara säga att det var hur roligt och mysigt som helst att delta i dethär. Från och med nu kommer det bli tradition för mig att springa vårruset varje år. Sen tycker jag alla tjejer i Marifred som får springa vårruset ska vara med och delta nästa år (Y) Det är verkligen hur kul som så kul! Man måste inte springa , så känn ingen press att om du inte kan/vill springa så är det inget för dig . Man får gå om man vill och det är en sådan upplevelse+ att det är massor som går. Medelåldern för vårruset är 42 år :O , så dem flesta igår var mellan 30-70år :D


IMORGON FYLLER JAG ÅR:D

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, tok. Just för att hon heter Emelia också ^^

2007-06-05 @ 20:30:31
URL: http://madeleinel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0