Danmarks resan

Dag 1, Tisdag:

Gick upp klockan 04.00 för att åka tidigt till Köpenhamn med tåg. 6.00 hämtade vi upp Sarah för att åka till Södertälje, för tåget gick 06.38 på morgonen. I södertälje träffade vi Kerstin, Calle, Fidde och Erik. Tågresan dit var rätt lugn eftersom alla var så sjukt trött. Väl framme efter 5 timmar med våra tunga väskor började vi leta efter vårt hotell som visade sig ligga mitt i ett knark/alkoholist område :S Det var väl det ända negativa på hela resan. Hotellet var dugligt iallafall. Kerstin och mamma delade rum, christoffer och andreas delade ett annat rum och jag,Sarah fick bo med killarna. Oj oj oj vad stökigt vårt rum har varit alltså xD haha .. När vi hade bonat in oss lite på hotellet så gick vi ut på ströget (mega stor shoppinggata ) där gick vi runt till 18.30, sen gick vi och åt på en fin och jättegid restaurang. Eftersom man får köpa alkohol när man är 16 år där så gick jag och sarah och köpte lite dricka vilket kändes hur coolt som helst men samtidigt skit konstigt :P Efter middagen gick alla "ungdomar" till hotellet och började dricka. Full fart blev det hela natten och vi fick lite skit från hotell personalen. Mamma och Kerstin kom hem runt 2 på natten och blev lite sura eftersom det stod 27 tomma öl flaskor, minst 4 cider och en hel vinflaska. Någonstans där på natten blev det god natt ! ;)

Dag 2, Onsdag:

Vaknade sådär 5 ggr den morgonen pågrund av att det var så galet varmt i vårat rum. några mådde inte sådär vidare bra den morgonen heller ;) hehe .. Vi började förmiddagen med att åka paddan ( en mysig båt ) då vi fick lite mer information om köpenhamn och färg på köpet. Vi har haft feta sommar vädret hela tiden. Runt 28-30 grader i skuggan och strålande sol. Efter båtturen åt vi jättegod lunch. Sedan var det hem till hotellet och fixa till oss lite för att sedan gå till det kända tivolit :D Juste, på hotellet fanns det inte dusch i rummen utan man hade duschrum i korridoren. Helt plötsligt när jag och Sarah står i duschen och duschar så låser killarna upp utifrån och öppnar dörren och ja... alltså vi var ju inte super glada alltså xD haha .. åter till historien.. På tivolit var det hur vackert som helst. Vi var inte där hela kvällen just för att det inte var så roliga karuseller. VI hade mysigt på hoteller istället och kollade på en bra film. Sedan var det god natt!

Dag 3, Torsdag:

Upp och hoppa vid 09.00 för att packa och äta frukost, utcheckning var vid 11.00. När vi lämnat hotellet så drog alla och badade förutom jag och sarah. Vi shoppade hela dagen istället ;) Det var fan överjävligt varmt alltså, klockan 17.30 träffades vi på hotellet igen för att börja dra oss till tåget. Tiden rusade iväg och vi höll på att missa tåget med 1 minut. Tänk er ett gäng på 9 personer med väskor som vägde as sprang på perrongen. Och eftersom killarna hade flera plattor öl i väskan så gick det inte snabbt :P Vi såg nog rätt roliga ut där vi kom springande. Hem åkte vi iallafall i första klass :D Hemresan gick väldigt fort måste jag säga. Vi spelade kort och drack öl/vin!! 23.30 var vi i södertälje syd där pappa och Per hämtade oss... Resan var slut och det ville verkligen inte jag och Sarah att den skulle vara :(

Sammanfattaning:
Roligaste året av 7 år i rad.
Jag älskar Danmark och funderar på att flytta dit om några år.
Jag och Sarah har nog aldrig blivit så upp raggade någonsin som vi blev där.
Danmark har de snyggaste killarna och hela resan var BÄST!!<3

Puss på hela gänget alltså, längtar till nästa sommar !
Bilder finns här på datum 4 juli :)

Oj nu blev det ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa.
Idag har jag jobbat, träffat emil och sen varit med Sarah :)
En sak har hänt som inte är så bra, vill inte säga nått än eftersom det inte är säkert.
Men det dyker upp här om det är så att det skulle hända.
Hoppas verkligen inte det !

Imorgon är det jobb och sen fest/grillning i strängnäs med lite människor.