alldeles för mycket tankar

Ibland är det så grymt svårt att veta vad man vill.. Man vill så mycket men man kan ändå inte få allt. Mina tankar ställer till det för mig när det gäller vilka vägar jag ska gå i livet. Jag tänker för mycket om, att, för, varför, så, vad händer nu osv..

Ska det verkligen vara så svårt att leva i nuet och njuta av tiden man lever i just den minuten man är?! Jag vet inte om det är fler som har svårt med dethär, men jag har iallafall grymt svårt. Det känns som om mina tanker är en egen person. Jag vet att det kanske låter löjligt, men när man var liten och såg på film kunde man ju få veta personernas tankar och dem avbildades som en ängel och en djävul. Där båda ville tvärtemot. Jag kan nog beskriva mitt huvud likadant.

Det är någon som bestämmer hur jag ska tänka och hur jag ska handla i olika situationer. det är riktigt läskigt faktiskt. Vill bara kunna ta allt som det kommer. Sen är jag expert på att klaga på allting också. Ingenting duger och ingenting är bra. Jag söker hela tiden något bättre. Någonting som inte finns. Jag måste inse att jag inte kan få någon som inte finns utan att jag får göra dem saker som finns till bra saker. Vet inte varför jag skriver dethär.. Kändes bara skönt att skriva av mig lite.
 
men egentligen borde jag inte skriva dethär till er utan till mig själv. Jag kanske ska börja skriva dagbok igen?! Måste rensa tankarna för varje dag. Vi får se hur jag gör.. Det är mycket jag skulle vilja rätt till just nu i mitt liv, men jag känner att bollen kan inte alltid ligga hos mig. Jag vill flyta med båten någongång och slippa köra den.


GRATTIS TILL MIN SJUTTONÅRING ♥


Du är så himla fin skruttan!! Önskar jag kunde ge dig Taizé tillbaka då jag vet att du saknar det<3

Snart är det höstlov och jag bara längtar som en tok... slippa skolan.. slippa dåligt upplägg... bara vara!

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Felicia

Taaaack gumman :D <3

2008-10-27 @ 16:31:14
URL: http://fhavik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0