kränkande mot kvinnor!

http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM
kolla på denna video, jag börjar seriöst gråta! Lyssna på han som sjunger sist. Hur kan man ha så fin röst?!

Idag har vi haft äckel matte B .. till en början förstod jag väl allting, men sen när jävla delta hit och delta dit började så tog det totalt STOPP !! Jag fattar absolut ingenting . så hej IG !
Sedan hade vi Praktisk marknadsföring :) riktigt roligt. Vi fick göra en uppgift om reklam.
Vi fick även tycka till om olika fall som blivit dömda för att vara könsdiskriminerande.
När jag läste många av dem blev jag så arg så jag visste inte vart jag skulle ta vägen ..
Här är några :

"Beijer Byggmaterial har i en annons i Sven Erikssongymnasiets elevkårstidning Vårflamman 07 marknadsfört sina produkter. Annonsen, som har utformats av elever på gymnasiet, utgörs av en teckning som föreställe en kvinna med stora bröst iklädd endast BH avbildad från naveln och uppåt. Texten lyder "hos oss hittar ni inga ‘Plankor’”.  "

"Annonsören har i TV marknadsfört produkten Jägermeister. Reklamfilmen handlar om hur tre kvinnor kommer in på en bar och beställer varsin Jägermeister. När de druckit upp håller två av kvinnorna händerna för sina bröst som för att dölja dem. Den tredje kvinnan glömmer att göra likadant och när kameran zoomar in hennes bröst har den kalla drinken gjort hennes bröstvårtor styva."

"Annonsören har i annonsen marknadsfört kläder av designern Ida Sjöstedt. Annonsen föreställer en kvinna i klädd vit skjorta, blåklänning och svarta sko med klack. Kvinnan sitter i en trappa, bakåtlutad med benen brett i sär."


man ska vilja köpa kläderna tjejen har på sig. Men vemfan tänker på att det är reklam för kläder när man ser en sånhär bild?! Jag tycker inte om att vi kvinnor ska bli kränkta och ses som sexsymboler. Vi har också ett liv med en själ och vi vill bli behandlade med kärlek och respekt. Jag tycker detta är helt sjukt allstå! Lika så den första.. Vadå kränkande mot kvinnor med små bröst. Jag tog åt mig skit mycket .
Tur att dessa stoppades. men jag förstår inte vad människor tänker med som gör sådana här reklamer?
Håller ni inte med mig?!

Nej nu måste jag lugna ner mig lite.
Skriver senare.
PussPuss♥

Kommentarer
Postat av: happ

då ska du aldrig mer kolla på en reklam med en byggare i bar överkropp ;)

2008-09-04 @ 17:32:34
Postat av: Faster

Åååååh, jag måste vara sjuk! Asgarvade åt Beijer-reklamen! Fyyyy fina faster. Miss you sötnöten!

2008-09-04 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0