bebis!!



Vad lätt det är att vara liten alltså?! Klä på sig overall gå ut och rulla sig i leran och vara lika glad ändå. De fullkomligt struntar i om de får sand i hela ansiktet eller om det fastnar sand i dera snor ränder de har under näsan. Killarna springer runt och pussar på tjejerna och tjejerna pussar på killarna. Det går inte att förklara vilken glädje det är att jobba med barn i den åldern. Varenda en utvecklas till egna individer och herregud vad smarta de är. 3 åringarna dukar till alla barnen och talar om vad det är för mat, de klär på sig själva (med lite hjälpa från oss då) de brer sina smörgåsar utan att gnälla att de har smör överallt. Jag känner mig som en liten mamma vart jag än går under tiden 08.00-15.00 då jag är med alla små skruttar. Jag känner sån kärlek till alla barnen så det är tokigt. Förstår då vilken kärlek det är mellan föräldrar och sitt barn. herregud tänk när man befinner sig där själv med ett knyte i famnen som är ens egna kött och blod. Ah ibland står suget upp i halsen på mig..

Nu ska jag sova en timma och sen ska jag dra mig mot gymmet.. Får se hur mycket jag orkar, känner mig lite seg faktiskt. PoK/ Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0