Trött av höst/vintermörkret

HejHopp gummi snopp! Förstår inte att jag är trött när jag vaknar på morgonen fast jag går och lägger mig innan 22.00?!?! Det är väl dethär j*vla mörkret som förstör all energi. Men jag är så himla tacksam för att jag är på dagis just nu, jag blir "tvingad" att gå ut minst 1 1/2 timma varje dag oavsett väder. Har inte så mycket val. Jag är ingen direkt utemänniska så skulle jag gått i skolan nu skulle jag åkt in när det var mörkt och kommit hem när det var mörkt. Ljuset som finns under de få timmar på dagen är jätteviktigt. Det har faktiskt min pappa lärt mig. Får man inte tillräckligt med ljus så får man vitaminbrist av vitamin b.

Så ni som är lika dåliga som mig på att gå ut och sitter fast med allt pluggande i skolan kanske ska kila till apoteket och köpa en burk vitamin b :) bara ett tips! Hoppas jag blir skonad från regn idag när jag ska vara ute och leka med skruttungarna.

Nu måste jag kila, blir myskläder och naturligt idag.. är så himla trött!! pusspuss

Kommentarer
Postat av: Emberlie

Så jag frågade det - eller hoppades. Shit, här är det snurrigt, vill jag lova!;)

Okej, ska se om jag hittar. Tack söta!



/Mimmi

2009-12-08 @ 11:51:22
URL: http://emberlie-cafe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0