Vinterkyla


jag var tvungen....

Gud vad dagarna går fort alltså.. Idag var det fan inte varmt ute, har man ordentligt med kläder är det skönt. Den underbara solen tittade ju fram under dagen. Jag var ute hela eftermiddagen med halva gruppen. Ett gäng 3 åringar låg i korggungan och bara : Ååååh vad härligt väder det är idag!
Sen så klagade ebba på att hon inte såg för hon inte hade sina solis glasögon på sig (a).. Olle somnade på gunghästen så honom var vi tvungna att bära in. Fick även veta idag att jag inte kommer byta avdelning för att de vill ha kvar mig där jag är nu, så kul att höra så mycket positivt om dagarna.

När jag slutade kl 3 mötte jag upp emelie och sen gick vi hem till henne (vi frös ihjäl).. När vi kom hem åt vi lussebullar och sen satt vi och pratade med inger i två timmar om allt inom yrket sjuksköterska. Så intressant!

Blev bjuden på middag och matte kom också. Jag och emelie alltså, vi måste nog vara det sjukaste människorna i världen. Våran humör är hemsk och ja .. Det märks att vi har vuxit upp tillsammans i skolan. Men vi är egentligen så himla olika.. stackars emelies mamma och pappa och stackars matte .. hahah!

Nu är jag hemma efter att ha cyklat hem i minusgrader. Snygg outfit blev det också ;) mjukisbyxor med stövlar.. Men varm var jag och det var det som var meningen. Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen ska jag sova tidigt ikväll.

armen min är öm och lite små svullen, annars mår jag toppen! så vaccinera er nu medans det finns en chans säger jag bara. Nej nu orkar jag inte sitta här mer. Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0