Dagis!

Gud vilken underbar dag jag har haft! Jag älskar verkligen min praktikplats :) Fick dock byta avdelning idag och vara med de lite större barnen, 3-5 åringarna. Men nästa vecka ska jag vara med minstingarna. När jag kom imorse blev jag väl bemött av all personal, mycket trevliga allihopa. Sen hjälpte jag till och julpysslade, vi gjorde snöflingor, granar, tomtar och pepparkakor i papper. Sen blev det lunch! Efter lunchen gick jag ut med alla barnen som inte varit ute på förmiddagen. De är två avdelningar som slagits ihop så vi hade 40 barn totalt med 5 personal. Väl ute då var det lek på hög nivå. Vi sparkade boll, gungade, cykla, gick balansgång m.m. När vi kom in så blev det mellis och alla barnen var så glad. Jag kallas redan fröken och har fått frågan hundra gånger hur många barn jag har hemma. Haha jag skrattar bara och försöker tala om för de att jag är barn själv..
Sen en till rolig sak, varenda unge har kommenterat min tandställning. Vad har du i munnen? Vad har du på tänderna? varför det? Varför har du guld i munnen ( haha det är silver).. så jävla söta ungar! Jag har gått och kärat ner mig i Kevin och Liam också. herrejösses vilka charmtroll och gosungar. De ska gosa hela tiden! Längtar redan till imorgon och ville inte ens gå hem vid 3..

Nu är jag hemma och har precis julpyntat lite, men har absolut ingen julkänsla eftersom vädret är skit. Usch, hoppas det kommer snö till julafton. men det var ju typ 5 år sen det var det så får väl glömma det i år också..




/alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0