Vilken förvåning!

Jag lyckades faktiskt plugga i 1 1/2 timma, pluggade till bransch och produktionskunskaps provet som vi ska ha på måndag.. Händer aldrig att jag pluggar flera dagar innan eftersom jag är en typisk plugga-dagen-innan-tjej! Hade egentligen andra viktigare saker att plugga som ska lämnas in tidigare. Men historia är så tråkigt och samhällen orkar jag inte nu.... Nu har jag precis blivit klar med maten, det blir lax i gräddsås med potatis och grönsaker. Orkade inte göra något annat ikväll och det var länge sen jag åt fisk. Och eftersom alla klagar på att jag har blivit trög så kanske jag borde äta mer fisk? för vare inte så att man blev smart av de små simmande slemmiga typerna i vattnet? :) Nu ska jag kolla på true blood och sen läsa min twilightbok.. det lider mot sitt slut och jag vet inte vart jag ska ta vägen.. vad ska jag då sätta mig med när jag mår dåligt och som tar mig bort från verkligheten för en stund?! Jag ska helt klart läsa Stephenie Meyers nya bok Genom dina ögon också.



Någon mer än jag som längtar till studenten? Jag tror vi alla gör det, sista året nu och skolan tynger verkligen ner hela en själv. Skolan känns som ett fängelse. Visst jag har bra lärare och bra vänner och en underbar klass. Men allt arbete och all denna press. Projektet exempelvis är ett grundämne som jag måste få godkänt i för att få ta examen. Fråga ni mig nu så skiter jag i projektet. helt värdelöst! men jag måste verkligen ta tag i min skolgång nu. Det är endas en vecka kvar sen är det praktik i två månader och där emellan 1 månads lov. Sen är det bara 4 månader kvar av min skolgång. Sen är den ÖVER! Så skönt men sån rädsla. Jag vill göra mycket efter studenten men ändå är jag rädd för att lämna de trygga och kliva ut ensam i världen. Möta nya människor har jag absolut inga problem med eftersom jag är en väldigt öppen, glad och social människa.  men att liksom komma in på ett ica och inte kunna hälsa på alla man möter.. det kommer jag sakna! nackdelen med att växa upp i en liten stad är just att man vet vilka alla är, man hälsar på alla även om man inte känner de.. Iallafall jag! jag ska iallafall utomlands och jobba ett tag. det blir spännande det.. men vill inte lämna tankarna om att jag inte alltid kommer vara nära min mamma som är min livs ängel genom livet. Den personen jag beundrar mest av alla på hela jorden!♥ aldrig elak mot någon och sätter alltid alla före sig själv. hon slutar aldrig att älska alla personer runt omkring henne vare sig det är vänner eller okända. jag älskar henne!

nej nu ska jag sluta skriva. skulle kunna sitta här och skriva hur länge som helst! Jag får väl börja skriva dagbok igen. Det är bara de senaste året jag inte skrivit, annars har jag skrivit hela min uppväxt. och jag vet inte när jag kommer vara redo om jag någonsin kommer bli redo att läsa det jag skrev för 3-4 år sen. värsta åren i mitt liv.

okej nu kilar jag, puss och ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0