Jag älskar dig, du är så duktig!


Inatt fick jag ett mms av min bror:
Här är min dovhjort jag sköt (:den är guldmedalj!!
För övrigt så älskar jag dig! <3

Grattis älskade bror du är så himla duktig och FIN!<3

Visst jag tycker inte om och kommer aldrig förstå mig på jakt, dock är jag uppvuxen med jakt och slakt sen jag kunde öppna ögonen. Så för mina ögon är detär inte speciellt främmande, som det kanske är för er. Ber om ursäkt då! Alla i min familj har velat att jag skulle ta jägarexamen innan jag växte upp men jag har vägrat.. Inte mitt intresse helt enkelt, medan hos min pappa och bror är det stort intresse än idag. Mamma jagar dock inte längre, men hon jagade mycket innan jag föddes. Min bror var yngst i Sverige att ta jägarexamen och han har varit grym sen dess, vunnit tävlingar skjutit många djur. För er kanske det inte är något att skryta om, men för mig som sett honom kämpa och sett hur han utvecklats och hur duktig han är idag. Nu sköt han ju faktiskt guldmedalj och det är detbästa man kan skjuta.. Det mäts av hur stora hornen är på djuret. okej nog prata om jakt och döda djur. Men som syster har jag i respekt att försöka intressera mig av hans "intresse" lika så som han måste försöka intressera sig för mina intressen. Sen kanske man inte tycker det är så kul varje gång..

Jag har sovit 10 timmar inatt och det var vad jag verkligen behövde =) Nu är jag utvilad och glad.. Men väldigt väldigt förkyld tyvärr :( buhuhu när får jag börja träna stenhårt. Pallar inte att lalla runt för att "jag inte är helt frisk än".. gaaah!

Kl 11 ska jag till skolan och skriva prov, sen blir det väl någon ny genomgång efteråt.. så vi lär ju knappast få gå hem! :P Men här slutar kemin iallafall och nu börjar vi med celler. Mycket roligare!

Efter skolan ska jag och emelie åka till thomas och kolla på deras förenings presentationer (: Sen ska vi käka middag hos mig ikväll och mysa lite. Nej nu måste jag börja göra mig iordning här, och gud vad långt inlägg det blev .... pusspuss!!






Kommentarer
Postat av: Amanda w

haha, vet hur det är. väggarna här hemma är täckta med rådjurs- och älgskallar :P

2009-10-09 @ 22:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0