Yrket som barnmorska

Just nu sitter jag och äter pistagenötter och läser "sluta röka" bok ....

Men det var inte det jag tänkte prata om, utan jag satt i ungefär en timma förut och läste igenom alla papper från lund som vi fick, och alla dessa kataloger. Så mycket att läsa men allting är så intressant. Jag längtar mer och mer och blir mer ivrig ju mer jag läser. Mitt liv är slut om jag inte kommer in, iallafall känns det så just nu. Jag måste komma in, annars vet jag inte vad jag gör. Jag vill inte vänta minst ett halvår, jag kommer ruttna på ett halvkasst jobb.. Ja för visst måste jag jobba direkt om jag inte pluggar.. Jag har ju en lägenhet att betala!! Så "chilla" ett år som de flesta säger kommer iallafall aldrig hända här med tanke på mina utgifter redan idag. och att flytta hem till mamma och pappa kommer aldrig hända mer i världen! Det bästa jag gjort var att flytta, jag har funnit mig själv så himla mycket sen dess, jag har fått ett eget hem. Men det finns massor av nackdelar med att bo själv, så se det inte som en dröm... Jag hade inte tackat nej till att bo hemma om det hade fungerat!

Jag har redan börjar leta bostäder i lund, malmö och helsingborg. Måste ju kolla överallt i närheten! Jag kan ju inte tälta och eftersom de inte kan garantera alla derast studenter bostäder så blir det ett stort stressmoment. Men jag kan ju liksom inte söka innan jag fått antagningsbeskedet, vilket man får i juni :S hur idiotiskt är inte det liksom?! En månad innan skolstart, då ska jag säga upp lägenheten som jag har 3 månaders uppsägningstid på plus hitta en ny bostad mitt i sommaren.. lycka till säger jag bara!!

Jaja barnmorska och sjuksköterska är iallafall ett yrke som aldrig kommer dö ut och det kommer alltid finnas jobb.. Dock väldigt dåligt betalt för det typet av jobb de gör. Det mest värdefullaste yrke och lönen är skit. Men jag jobbar hellre med något som ger mig lycka i livet och tjänar så jag klarar mig än att jobba med något som jag inte tycker är kul. Jag anser då att man inte lever ett liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0