Jag vill leva hur jag vill och jag vill ge vad jag vill..

Jag är lugnare nu och inte alls lika stressad.. Men kroppen är trött och det hade väl kanske varit bra att stanna hemma ikväll.. Men men nu är det gjort och resten av kvällen ska jag bara ligga i soffan på spikmattan och ta det lugnt. Håller på att laga näringsrik mat nu och sen ska jag ta en lång dusch. Hittade bullar i frysen som jag ska ta fram också. Blev inga pepparkakor idag för han aldrig handla det. Får bli imorgon istället. Åkte på stängningen idag och därför det blev så himla tight om tid. Tur att barnen förgyllar min dag. De kramas, pussas, sitter i knät och myser och ger en bara massa komplimanger. 1-2 års åldern är så himla mysigt. Men alla åldrar har sin charm.

När de 4-5 åriga killarna satt och pratade om kärlek idag och berättade för mig att det var kära i 6 stycken så önskade jag att jag var barn på nytt. De varken har eller ser några problem i någonting. Livet är en enda stor lek i deras ögon. Och det är det väl visserligen, men det är så mycket annat som man måste tänka på i dagens läge som snart blivande 20 åring. Men jag ska inte klaga för det är på tok vad livet är underbart.
Det enda som fattas nu, eller fattas ska jag inte säga för jag lever och mår bra utan det ändå.. men det är en människa jag kan ge all min kärlek till. Den största lyckan jag vet är att älska en annan människa. Att skämma bort, och verkligen visa hur mycket människa betyder för mig. Men som sagt kommer det en dag det också. Och nu har jag förmodligen inte ens tiden till det. Jag har min familj och mina vänner som jag ger allt till, eller åtminstone försöker i alla denna röra runtomkring mig.

Nej nu ska jag äta min mat och fortsätta med myset. Hoppas ni är lika lyckliga och glada som jag, fast dock lite piggare än mig just nu. Puss & Kram!


det är vinter ute och jag behöver värme & ömhet,
ska nog slänga mig i elementet..... då blir jag nog både varm och öm!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0