Härliga Onsdagskväll

Som sagt jobbar jag ju kväll på Onsdagar, men fick det inställt idag så jag blir hemma hela kvällen.. Typ första kvällen på veckor där jag kommer hem från jobbet och har absolut nada planer för kvällen. Otroligt skönt faktiskt. Så tänkte bara ligga hemma i min soffa ikväll och äta god mat. Har fått låna massor av filmer av Ingela så jag har många valmöjligheter nu.

När jag kommer hem rullar musiken på datorn .. och den stänger jag alltid av på morgonen innan jag går till jobbet.. Så min kära kisse har varit och pillat på tangenterna och lyckats sätta på musiken. Han börjar bli mer och mer mänsklig tror jag. Han är ju med mig vad jag än gör. Borstar jag tänderna så sitter han brevid och vevar i vattnet som rinner, duchar jag så sitter han antingn och tittar på eller sitter i badkaret, äter jag mat så sitter han bredvid och äter helst från min tallrik, klär jag på mig hänger han i kläderna, sitter jag på toaletten så tittar han på eller går på sin toalett samtidigt, går jag och lägger mig så gör han det också, ligger jag i soffan och tar det lugn gör han det också, äter jag chips så äter han också chips, dricker jag ur ett glas så väntar han på sin tur sen ska han också dricka ur glaset. Ja han är världens charmigaste♥



Jag har varit otroligt slarvig med att sköta om min ballkong på senaste tiden.. Den har varit grymt skitig och så har det legat fimpar lite både här och var. Äckligt jag vet. Mamma klagar jämt på det när hon kommer hit. Och sen har jag en vanlig askkopp och ett jättefat och båda har varit fyllda med äckelfimpar. Åter igen, smäll på fingrarna. Men idag när jag kommer hem har någon människa med gott hjärta städat hela min balkong och tömt alla fimpar och borstat och lagt mattorna till rätta och ställt stolarna på rätt ställe. Har ingen aning om vem det är, men förmodar att det är någon av mina grannar som retat sig på att det ser ut som skit där och inte orkat se på det mer. Jag skämms, men supersnällt iallafall.. (Eftersom jag bor på takvåning så har vi en superlång gemensam ballkong och så har varje lägenhet ett var sitt fack..Så det är alltså ingen som varit inne hos mig)

Nu ska jag mysa med Tyson och kika på vad det ska bli till middag ikväll.. Vet iallafall att jag har båda chips och glass till kvällen. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0