Basiller överallt

Det är ett under att jag inte blivit dyngsjuk än.. Jag blir alltid sjuk när jag jobbar inom förskolorna. Men nu har jag jobbat två veckor snart och jag är inte ens förkyld?! Konstigt med tanke på att i mina jackfickor ligger det fullt med snorpapper från barnen, jag blir nyst ungefär sådär 50 gånger om dagen i ansiktet och pussad av sjuka barn. Jag bara går och väntar på att det ska smälla och att jag ska bli jättesjuk. Pedagogerna som varit sjuka har legat i sina sängar i en hel vecka och varit riktigt dåliga. Det där vill jag inte ha hem till mig tack. Finns inget värre än att vara sjuk, min stora rädsla. Eftersom jag har svårt att bara ta det lugnt när jag är hemma så blir det oftast problem när jag måste ta det lugnt. Sen får man alltid säga ifrån till allt roligt som kommer upp och sen rubbar man tränings rutinerna.

Jag vet knappt vad jag sitter och babblar om här, är lite trött! Men jobbar iallafall till 16 idag och då ska jag förmodligen skynda mig och ta över butiken. Malin måste till stockholm så jag får nog troligtvist stängningen där till 18.00...

Skulle varit mysigt att åka in till strängnäs ikväll, men kommer inte hinna det.. Måste träna ikväll och sen är det time för mig att vila och ta det lugn.. Man vet inte om man kommer jobba hela helgen den här veckan också men tror inte det.. tror jag behöver vila upp mig efter 11 jobbdagar i streck..



Ja man kanske ska börja med dethär några gånger i veckan, tror man får en riktigt bra start på dagen! Men problemet är att jag inte vill gå och lägga mig så tidigt på kvällarna. Kvällar är det mysigaste jag vet! Och tidigt måste man i säng om man ska köra på detta. Säg att jag börjar på dagis 06.30.. Då måste jag nästan gå upp 04.00 för att hinna gå en bra bit och sen kunna duscha av mig.. njaaaa dethär ska jag nog fundera på.. Kanske kan hoppa de dagar jag börjar så tidigt på jobbet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0