Småbarn

Fick vara bland småttingarna idag, det är så mysigt men ändå rätt krävande. Kiss/bajsblöjbyte precis hela tiden, kladd, ingen riktigt komunication, mycket gråt och mycket kläng. Idag var det soppa till lunch och när det inte passar de små så välter de bara ner hela tallriken i knät eller på golvet eller i MITT knä. Sen pekar de på smörgås och när man gjort iordning en så slänger dem den åt fanders. Det gäller att ha tålamod med 1 åringar. Fick jobb där imorgon också så det känns skönt :)

Nu har jag nyss ätit middag, rester från igår... Fläskotlett med sallad, lika gott idag som igår. Nu ska jag sätta i lurarna i öronen och gå en lång promenad innan jag ska sitta barnvakt kl 18. Men först ska jag trycka tre kanelbullar ;) haha.. Tror jag ska baka i helgen, var länge sen.. Får fixa kafferep sen för lär ju inte äta upp allt själv..

puss



Jag saknar dig och bulgarien!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag jobbar med din kusin Valter på stallarholmsskolan, det är lite tackasammare än med minikidsen.



Valter öppnar smörpaketet i matsalen "vad ser det här ut som?"



Jag "en tutte kanske?"



Han "eeeeh? en killes eller en tjejs?"



Jag "kille kanske.. eller vad tycker du?"



"men killars tuttar är ju håriga. så en tjejtutte!



...



eller tjejer tuttar är ju långa!!"



haha skrattade så jag grät. tyckte det var kul att han beskriver tjejes tuttar med ordet "långa"! oj oj oj.. :D

2010-09-08 @ 20:38:29
Postat av: Alexandra

Jaha vad roligt, ja den lilla killen är helt underbar! haha ibland fattar man inte vart han får allting ifrån.. Tur att han roar dig/er iallafall :)



Han påstod en gång att jag minsann inte hade en mus mellan benen utan en råtta.. haha då höll jag också på att dö av garv!

2010-09-08 @ 20:46:35
URL: http://alexandradiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0