Nu ber jag er om hjälp!

Nu är det så här att jag har börjat få finnar igen och jag blir tokig. Jag hade en period i mitt liv för 3 år sen då jag hade väldigt mycket acne och jag fick massa medicin och grejer och inget hjälpte. Tillslut skrev hudkliniken ut roaccutan åt mig och det var guds gåva kan jag säga (förutom alla bivärkningar under 6 månader). Jag blev så fin i mitt ansikte och jag mådde verkligen bra i mitt psyke igen. För er som har/haft acne vet hur otroligt mycket det skadar en inombords.

Jag var fin i ansiktet i över 2 år efter att jag slutat med roaccutan, jag kunde äntligen sminka mig som vanligt igen och se ut som alla andra. Men tiden jag flyttade till Kalmar så började det komma igen och de är fortfarande kvar. Vet inte vad jag ska göra?! Jag tvättar ansiktet, jag använder produkter som ska förebygga, jag sover ordentligt, äter ordentligt, dricker mycket vatten osv. Vad är felet? Varför vill inte mina vänner lämna mig? Jag är så jävla rädd att jag är på väg tillbaka till så pass mycket som jag hade förut.

En källa kan vara de nya p-pillrena. Men de kan jag verkligen inte sluta med eftersom de är de enda som jag någonsin kommer kunna ha. och annars går jag utan preventivmedel vilket inte är läge för just nu. Egentligen borde jag inte äta hormoner alls för det är andra bivärkningar jag får som inte är så roliga. ex. mitt humör har blivit fucked up och jag är ledsen jämt. Grinar för ingenting! och så vill jag ju inte vara.

Men tillbaka till finnarna, någon som har något tips?! Jag har verkligen testat allt som går och det hjälper mig inte. Sista utvägen är roaccutan igen, och det orkar jag inte just nu. Det får i sådant fall bli efter sommaren. (pågrund av bivärkningar)

Sen kan jag ju även påpeka att jag är osminkad iprincip jämt (förutom när jag går ut).. Så sminket är ingen bov heller!

Egentligen ska jag väl inte klaga på mina finnar när det finns massa annat i världen som är betydligt värre, men ibland blir det bara nog och jag börjar tröttna och behöver råååååd! För det börjar ta på mitt psyke igen tyvärr.....



Ja ni ser ju själva..
Nr1 var innan jag började äta roaccutan, rätt så illa såg det ut
Nr2 ett år efter att jag slutat med roaccutan och där har jag ingenting på hyn alls. lite skillnad va?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske stressar för mycket med plugg? Man brukar få fler finnar när man är stressad :/

2011-05-27 @ 18:20:24
Postat av: Kajsa

Jag har nog inte lika stora problem som du haft tidigare, från vad jag kan avgöra, men jag har mycket och stora acne-utslag kring munnen och längs käklinjen. Jag var för ungefär två veckor sedan uppe på Vårdcentralen och bad om hjälp, läkaren skrev ut Duac, en gel med antibiotika som ska hjälpa mot acne. Kanske kan hjälpa om det inte blivit så mycket som du hade för två år sedan? Ett förslag iallafall.

2011-06-02 @ 13:08:06
URL: http://dogstreet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0