Jag vill leva

Jag vill testa på att vara trebarnsmamma
Jag vill testa på att vara känd porrstjärna
Jag vill testa på att vara rikemansbarn
Jag vill testa på att vara fattigt barn
Jag vill testa på att vara nunna
Jag vill testa på att bo i skogen
ect.



ja, jag vill helt enkelt uppleva alla livets äventyr och få en inblick i hur alla världens människor lever sina liv.. Man är född till ett liv och sen väljer man själv vad man gör av det.. Va aldrig rädda för att prova på saker!! Va inte rädda för att ta klivet ut i något nytt. Vad är det värsta?!...att du dör? jaa men det ska du ändå göra förr eller senare.
jag menar inte att man måste resa jorden runt eller kasta sig iväg till en ny stad helt ensam. det är inte det jag menar med att inte vara rädd för att göra saker i sitt liv. ni kan lika gärna sitta hemma i eran födelseort men ändå ta del av livet möjligheter och framförallt leva för varje sekund som går. En sådan människa kan vara minst lika lycklig som en människa som rest hela jorden runt. sen finns det inget rätt eller fel på lycka och ingen kan någonsin tala om för dig eller mig var lycka är.. lycka för mig är ett välbefinnande och det är enbart jag som kan avgöra när jag känner just det välbefinnandet eller inte. man kan ha "allting" och ändå inte vara lycklig och man kan sitta i ett fattigt land och knappt ha mat ..men ändå vara lycklig!! det är fantastiskt.

Jag vet iallafall vad mitt nyårslöfte kommer att vara.. Att leva i nuet och njuta av varje sekund av mitt liv och sen aldrig vara rädd för att leva. Vad är det jag kastar bort om jag inte tar emot? Ingenting förutom mitt eget liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0