det ska vara fräääscht

Godmorgon!!

Det finns inget bättre än att vakna till ett fint och städat hem :) Oftast håller vi det städat och fint här hemma, men med två jobb, två som tränar, två som stökar ner och två som äter..ja ni förstår säkert! Ibland hinner vi inte så då är det fullt med disk på bänken, kläder på soffan, sängen lite halvt obäddad, lite damm på vardagsrumsborder etc. Många kanske tycker det är helt okej men jag mår dåligt över sådant, jag vill ha ordning och framförallt fräscht!! och som tur är så är jonas likadan (men blir inte på lika dåligt humör om det är stökigt i någon dag eller två).. Iallafall, det jag ville komma fram till är att vi la oss igår efter att vi plockat bort lite kläder, jag diskade en extra gång och ja ..you know it! Så idag vaknade jag på otroligt bra humör och när jag klev upp kändes det så härligt att bara vara här hemma. Inte så ofta jag känner så nämligen! någon sorta trygghets och trivsel känsla.

Vi har inskolningar för fulla muggar och alla barnen är så glada varenda dag! Jag älskar dem nästan som om de vore mina egna barn. De är alltid där och kramas, pussas och kommer springandes med en öppen famn. Ni som har jobbat på förskola ett längre tag vet säkert vad jag pratar om. Nej det är verkligen ett fantastiskt jobb om man tycker om barn. Att se alla barnens utvecklingar är nog det roligaste. Tro det eller ej men igår föll jag en liten tår när jag fick se en sak. Man vill ju bara äta upp dessa rackarungar :)

Nu måste jag skynda mig, hoppas ni får en fin dag! Jag tror det blir sol :D puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0