Gammal mat?

Tror ni det är bra att äta en 8 dygn gammal youghurt?! Jag provade iallafall imorse... Jag menar den luktade och smakade inte illa och efter att jag läste mikrobiologin i våras så lärde jag mig att svenskarna är de människor som slänger mest mat som egentligen går att äta. Jag menar, ägg håller faktiskt 1 - 1 1/2 månad efter bäst-före-datum. Man kan även äta rester som stått i 4 dagar i kylen. Men ett tips, lukta och smaka först! Vi får väl se vad min mage säger om några timmar ;) haha..

Ska iväg och jobba alldeles strax.. I eftermiddag måste jag röja lite här i lägenheten, pappersinsamlingen väller över, tomt i kylskåpet, skit på golven och massa damm på alla ytor. Sen blir det troligtvis att kolla på när mariefred spelar innebandymatch ikväll nere i hallen :)

Hoppas ni får en fin dag, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0