Hur pluggar jag?!

Hej på er!
Inatt har jag sovit mycket bättre tack och lov. Ska sätta igång och plugga alldeles strax.
På dagens att göra lista står det:

- Sammanfatta Barnkonventionen
- Sammanfatta hur man såg på döden förr fram till nu
- Sammanfatta konsensusbegreppen

När jag pluggar så kan inte jag bara läsa och rabbla utan jag måste "bearbeta" alllting på nytt. Det bästa sättet enligt mig är att skriva om, skriva nytt, titta i flera olika böcker och göra sammanfattningar.. På så sätt lär jag mig och när jag sen har alla sammanfattningar om allt jag ska kunna (enligt lärarmålen) sätter jag mig och råpluggar på dem och ibland bryter jag ner sammanfattningarna igen och skriver på massor av smålappar..

Så igår gick jag igenom alla lärarmålen för att sen skriva en lista på vad jag måste sammanfatta för att klara detta. Sen la jag även upp en planering fram till tentan vad jag måste göra varje dag för att hinna. Så nu sätter jag igång :)

Kör nog två av punkterna nu innan lunch och sen kör jag ett benpass på gymmet emellan och en lunch innan jag avslutar med sista punkten för att sedan göra kväll. 
Hoppas ni får en bra dag, puss!

det här är då jag när jag skulle plugga till medicintentan nere i Kalmar, jag kan säga att det var lite värre att plugga till den.. 8 Juni sitter jag där igen och ska skriva första medicintentan för utbildningen här Etuna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0