Jag trivdes som hemmafru

För en stund sen trodde jag mitt liv gick ut på att träna, mysa med en 1 1/2 åring hela dagarna, plantera blommor i solen och bara äta god mat. Men så idag vaknade jag 7 dygn senare och inser att mitt påsklov är slut och att jag är en fattig student. Men känslan är faktiskt inte så jobbig.. Jag har saknat skolan fast jag hellre önskade mig 3 barn och en mammaledighet ;)

Jag minns när jag bodde i Kalmar och var hemma och hälsade på, jag minns så väl den där ångestfyllda känslan om att jag skulle tillbaka och plugga på någonting som jag ansåg inte var bra. Idag har jag än så länge helt underbara lärare och utbildningen är kanon. Helt plötsligt så älskar jag att plugga (kommer förmodligen inte låta så om 3 veckor när jag ska tentaplugga inför mega salstentan, haha)..

Idag väntar ett stort seminarium om kultur och genus, det kommer pågå hela dagen! Sen resten av veckan ska jag sitta med gruppen och ordna allt till seminarium 6. Sen äntligen är alla seminarium avslutade för denna kurs. Yiiihaa!

Hoppas ni också haft en bra påsk och känner er laddade för både studier och arbete ♦


Efter en påskhelg med massor av godis så är det inte konstigt om man känner sig såhär! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0