Det händer överallt?!?

Jag vet att det gör det, men jag vill inte acceptera att det är i samma värld jag lever i. Jag pratar om skottlossning! Jag var nämligen med om den som skedde i Södertälje i Fredagskväll. Vi hörde skotten och allting. Vi såg killen lyfta med ambulanshelikopter påväg till Karolinska. Tyvärr avled han på Lördagsmorgonen av sina svåra skador. Jag tycker det här är fruktansvärt. Jag vill inte bara acceptera att det är såhär och att jag ska hålla mig undan fel människor. Jag vill inte ha kriminalitet, våltäckter, mord och skottlossningar i denna värld. Varför måste människor skada varandra för?! Det spelar ingen roll om det är utlänningar eller idioter, ingen har rätt att dö!
Jag kan tänka mig att detta handlade om någon affär eftersom det sköts fyra skott.. så målet var nog att döda i detta sammanhang. Men även om det bara handlade om dem två så var det ju folk som såg detta, folk som kunde blivit träffade?! När vet man när man är på fel plats vid fel tillfälle?! Är det när man skjuts ner och dör eller?! Ska man bara ha tur att man inte är på fel plats vid fel tillfälle?! .. Jag vill inte säga till mina barn sen att "där utanför dörren, där kan inte mamma skydda er så akta er för att vara på fel plats vid fel tillfälle!!"
 
Än så länge så blir jag så chockad och ledsen när sådan här händer och det måste betyda att jag inte är van vid sådant här runt omkring mig. Jag vet att det händer mycket saker som jag inte lägger märke till. Och det borstar jag bort så lätt från min värld jag lever i. Jag vill ALDRIG bli van vid att sådant här händer, det är fel!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0