Den delen jag avskyr mest hos mig själv

Om 62 dagar, ca 2 månader ska jag dricka mig full på vin, jag ska pryda mina läppar med fina läppstift och läppglans, jag ska lägga mig i solariumet, jag ska smörja in min kropp i goda body butters, jag ska gömma glasögonen så långt bort som det bara går, jag ska färga mitt hår och jag ska njuta av min fina hy utan finnar!
 
Hängde ni med där eller?! Jag slutar alltså med helvetes medicinen roaccutan om 62 dagar och då har jag pinats i 6 månader utan alkohol, nariga läppar, SOS krämer för extrem torr hud, trasiga hornhinner, linsförbud, en avhållsamhet till solen och en hemsk utväxt i håret på 2,5 dm!! Det är INGEN som förstår hur man mår när man inte får vara och göra som alla andra?! 
 
"Nej tack, jag får inte dricka!"
"Jag vet, jag är blek..men får inte vara i solen!"
 
Man kan säga att allt mitt yttre fix och trix har varit totalt nerlagt under ett halvår. Samtidigt som jag har andra bivärkningar inombords som ingen ser! Denna medicin är verkligen älskad så mycket som hatad. Det har tagit betydligt längre för finnarna att lugna ner sig denna omgång, men nu äntligen hoppas jag att dem är påväg bort. Är dem inte borta om 5 veckor kommer läkarna förlänge behandlingen med 3 månader och då hoppar jag vid närmaste stup! Nej kanske inte, men jag vill inte ens tänka tanken! 
 
Såhär ser jag ut idag:
 
Man ser att det börjar försvinna på kinderna och det är nu mest ärr där! Men runt munnen är det tyvärr fortfarande en del :( Jag har inte svårt för att prata om detta längre eftersom det har blivit en "del" på mig. Men det är även den delen jag avskyr mest hos mig själv och gör så att jag mår så fruktansvärt dåligt många gånger. Många människor brukar säga att jag ska strunta i finnarna och låta det vara en del av mig. Men jag kommer ALDRIG bli vän med finnarna och dem kommer aldrig få vara en del av mig!! Jag hatar dem mer än allt..
 
Såhär såg det ut för 2 månader sen:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tycker det är grymt bra jobbat av dig, och det är riktigt bra för unga tjejer av vi faktiskt berättar vilka problem vi kämpar med i detta samhälle. Hade samma problem som du och önskar jag vetat om att detta hjälpmedel fanns. Idag har jag mestadels ärr kvar men kanske hade de varit mindre om jag fått hjälp i tid.

You go girl!!

Svar: Vad glad jag blev när jag såg din kommentar! Skönt att höra att det finns fler, men skönt att du inte har problemen kvar! Ja det här med finnar är ingen lek så länge det inte hör till tonåren, för då försvinner dem efter nått år. Men "vuxenacnen" är svårare att få bort! Jag tycker att det är så orättvist att vissa inte får alls och andra lider år efter år. Läkarna borde komma på ett bättre läkemedel än Roaccutan för det är licensbelagt och biverkningarna är inte att leka med. Men tack för stöttningen och jag hoppas att det ger med sig denna gång för allt!
Alexandra Diana

2012-08-11 @ 08:38:56
Postat av: Sofia

Utsöndringen av talg styrs visserligen i första hand av våra hormoner men anledningen till att detta resulterar i finnar ligger i vad vi äter. De bakterier som bildas då vi får finnar lever i huvudsak på socker vilket innebär att mer socker(och livsmedel som bryts ned till socker, alltså kolhydrater) ger en gynnsam miljö för dessa bakterier. Tar vi bort sockret kan bakterierna inte utvecklas och talgproduktionen, stor eller liten, resulterar inte i lika stor grad/eller alls i utbrott av finnar. Det här är fakta, kuriosa är att jag personligen blev av med min akne genom att utesluta socker och kolhydratrika livsmedel. Det här verkar vara ett stort problem för dig så det kanske är värt att testa? Ett plus i kanten är att det där att man behöver kolhydrater för att träna bara är skitsnack, faktum är att det går hundra gånger bättre utan. Ett tips bara.

2012-08-16 @ 10:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0