Träningsvärk

Godmorgon!
 
Idag har jag varit effektiv, började morgonen med en pw tillsammans med emelie. Sen gick jag direkt och handla! Vi har haft lite problem med tvkanalerna här hemma, så när jag var påväg hem sprang jag på vaktmästaren i trapphuset.. Han var snäll och hjälpte mig att ta bort ett filter i uttaget som spärrade vissa kanaler. Tydligen använde man sig av det förr när vissa inte ville betala för alla kanaler. Så nu är det fixat! Har suttit och gjort kanalsökningar och organiserat alla kanaler på ett bra sätt. 
 
Sitter och dricker mina snabba kolhydrater för att snart ge mig iväg till gymmet. Ska riva av mitt sista träningspass för denna vecka, 7 av 7 slutförda. Skönt att vara tillbaka på banan igen. Nya träningsprogramet fungerar än så länge kanon och det är inte mycket jag varit tvungen att ändra på. Men med tanke på att musklerna inte varit igång så här hårt på ett tag så har jag haft jävulsk träningsvärk. Men jag får väl passa på att njuta för nästa vecka lär jag inte få besök av den längre. Träningsvärk är inget mått på att man tränat bra, utan mer ett mått på en otränad muskel!
 
Såhär står det om träningsvärk:
"Träninsvärk är muskelsmärta som är en följd av träning med ovana övningar eller rörelser samt av excentriskt belastande träning."
 
 Visste ni även att ni måste få mjölksyra i muskeln VARENDA gång ni tränar för att utvecklas i träningen. Får ni ingen mjölksyra så har inte musklerna jobbat tillräckligt hårt och då står man mest och trampar på samma ställe. Musklerna måste alltid utmanas för att de ska växa, det betyder inte alltid mera vikt utan det kan vara några extra repetioner, en annan övning eller dropset. 
 
Ikväll ska vi till Södertälje, hem till Madde & Mackan på middag. Ska även äntligen få träffa deras nya tillskott till familjen :) Lilla underbart söta Leia ♥
 
 
Ni kanske undrar vem jag ska pussa på heeeela kvällen, inte är det jonas, madde eller mackan iallafall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0