Träning är livet

Nu är jag tillbaka och 2012 har tagit rum. Jag mår bättre nu, mycket bättre! Tack vare att jag har tränat så mycket som jag har gjort.. Har haft en liten paus över julhelgen, men nu sätter jag igång igen.

Alex har varit hemma och hälsat på, julafton, juldagen, mellandagarna och nyår. Så mycket roligt har hänt, men jag orkar inte dra upp allting just nu. Har en vecka ledigt till från jobbet och sen hoppas jag på jobb i 2 veckor innan jag lägger ner och blir student igen :) 23 januari börjar jag!

Vet att många har som nyårslöfte att börja träna eller träna mer.. Jag har varit en typisk "av och på människa" när det gäller träning i mitt liv.. Tränat stenhårt en period och sen lagt av och mått skit och tröstätit som ett monster. Varje gång har jag sagt att jag ska hålla i det men så ger jag järnet i början och så tröttnar jag efter 1 månad. Inte förens nu har jag kommit in i en balans inom träningen. Det är en stor del av mitt liv och jag älskar den..
Mitt tips till er är att INTE köra på stenhårt i början, utan att starta mjukt med kanske bara 1 max 2 gånger i veckan.. Sen en annan viktig sak är att variera eran träning! och för gudsskull ÄT MYCKET MAT!
Tränar ni så gör ni av med energi och sätter igång eran förbränning och erat muskelbygge..men för att det ska orka arbeta behöver dem sakerna i sin tur massor av energi .. om ni inte äter tillräckligt med mat så finns det ingen energi att ta av och ni kommer inte få ut någonting av eran träning plus att ni kommer vara jättetrötta! (jag har tyvärr erfarenhet av detdär för nått år sen)

Kom även ihåg att ni måste lära er att träning är en livsstil. Behöver ni hjälp finns det massor av proffsiga människor ute på gymmen och på hemsidor ni kan få hjälp av. Men när ni väl kommer in i det så kommer ni må så bra, jag lovar er!! Let's go, jag tror på er!



Älskar mitt nya neonrosa träningslinne!! Också en bra sak, köp lite nya snygga träningskläder så får ni en extra spark i rumpan. Kan också tillägga att man inte enbart ska träna för att "rasa i vikt".. Ni är ju så otroligt fina så som ni är och det är ju fortfarande insidan som gör så att eran utsida strålar. Tränar ni i hopp om att må bra så får ni massa andra grejer på köpet, som att bli fastare i kroppen om ni nu vill uppnå det!

Att suckta efter en smal kropp är inget jag ska rekommendera heller. Jag har mått så otroligt dåligt för att jag varit så liten och så smal.. Sen att alla har sagt "åh gud vad du är smal och fin alex" har inte gjort saken bättre. Jag vill inte vara smal och fin...jag vill vara fin och normal.
Så mitt stora mål är ju att bygga upp min kropp med mycket muskler så att jag inte ser så smal ut..När jag erkänt en del så kan jag ju säga att jag vägrar styrketräna för det tycker jag är så booooring! la av med det för 2 år sen. Men istället varvar jag styrketränoningspass med konditionspass.

Men nu ska jag iväg på ett Easylinepass och därefter ett corepass! Lycka till nu, Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0