Känner mig så vuxen utan dem

Vi hade föreläsning om barn igår i 6 timmar.. Jag satt som klistrad och skrev som en galning. Det var så kul och mycket som jag kände igen från jobbet. Jag saknar alla barnen på förskolan så fruktansvärt mycket. Jag känner mig så vuxen utan dem! Men iallafall, igår slog det mig och gav mig ännu mer kraft att orka fram till färdig barnmorska..Jag ska dit och jag längtar massor tills jag får vara hon som möter första ögonblicket med ett nytt liv, hon som en familj lägger sitt förtroende hos. Det var ett tag sen jag hade motivation till detta, men igår fick jag tillbaka den så himla starkt. Jag skiter i om det inte är världens bästa lön, jag vill jobba med glädje!!!

Fick goda besked igår om att jag får tillbaka en heldel på skatten och även det blev ett lyckorus som spred sig. Hemskt att jag har blivit så besatt av pengar, men dem är väl behövliga hos mig. Det blir förmodligen en resa i höst/vinter.

Idag är det lång dag igen, föreläsningar hela dagen om Genus och Kultur. Sen hem och sätta mig på cykeln för en timma spinning. Halleluja jag längtar nästan.
Med tanke på att det är vitt ute och vintern tydligen är tillbaka så kanske inte humöret känns på topp, men hoppas på att ni får en bra dag iallafall.

pusskram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0