Zzzzzzzzz

Det var länge sen jag var såhär trött.. Zzzzzzz.. Sitter med kaffekoppen och försöker få upp mina ögon! Körde ett spinningpass igår med en annan instruktör och han hade kanonmusik så man cyklade ju av bara farten. Musiken är så A och O.

Idag är det heldag i skolan, vi har tillämpningsövning. Skönt med lite praktiskt i all smet av 100 tals sidors läsning. Vi ska träna:
- allmänn vårdbädd
- patientens personliga hygien
- munhälsa
- nutrition
- orörlighet, komplikationer
- trycksår (förebyggande)
- dödsfall (återgärder inom hälso- och sjukvård
- basala hygienrutiner och personalhygien

Så om bara jag kan bli lite piggare som kommer det bli en rolig dag tror jag. Annars håller vi på att pratar om Kultur och Genus och ska ha en gruppredovisning om någon vecka. Efter det kommer Temat döden. Jag vill inte prata om det, jag är allvarligt livrädd för döden. Men samtidigt så böhöver jag lugna mig lite kanske genom att gå igenom det. Får väl börja tro på återfödelse som mina vänner tror..För dem är tydligen helt bekväma inför döden. Jag har mycket kvar att lära och jag förstår inte hur jag ska vara helt redo om bara 3 år?!?!? Det är sinnessjukt att ha människors liv i sina händer under den korta utbildningen.

Nu måste jag skynda, hoppas ni får en bra dag allihopa! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0