Praktisk tenta väntar

Jag är nervös!! Om 2 timmar cirkus så ska jag ha min praktiska tenta. Delas in i slumpmässiga grupper och sen få ett vårdfall vi ska fixa alla momenten i medans studenter och två lärare tittar och bedömer. Men med det här härliga vädret så är jag pigg och glad! Inget kan väl gå fel då?!

Är tillbaka hemma redan vid 12.30 och då är det råplugg som gäller tills imorgon. Den tentan är jag inte lika peppad för, kommer säkert regna också bara för det ;P Nu måste jag varva ner lite i all nervositet, hoppas ni får en fin dag!

Detta ska vi ha tenta på idag:
- allmänn vårdbädd
- patientens personliga hygien
- munhälsa
- nutrition
- orörlighet, komplikationer
- trycksår (förebyggande)
- dödsfall (återgärder inom hälso- och sjukvård)
- basala hygienrutiner och personalhygien
- förflyttnigar
- förflyttningsmaterial

puss o kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0