Tänk vad sjukt att naglar kan vara en så personlig grej!

Godmorgon!


Dags för veckovägning, tyvärr blev jag lite besviken då jag har tappat lite vikt. Dock bara 3 gram och det kan vara orsak av någonting annat. Men jag tror det kan vara att jag varit sjuk och då behöver ju kroppen extra energi så då har dem lånat lite. Jag hoppas nu på en nya vecka med samma schema fast utan sjukdom. Kanske kan vågen ändra till nästa vecka. Jag blir tokig av att stå och stampa, jag vill gå upp!!!

Till ett annat i-landsproblem men som faktiskt är jobbigt för mig..Idag är jag tvungen att klippa av mig mina naglar för all framtid. Kommer få se dem igen när jag går i pension.. Ni kanske tycker jag är löjlig men naglarna tillhör faktiskt mig och jag kan inte minnas när jag hade korta OMÅLADE naglar! Det kommer kännas jättekonstigt och jag kommer känna mig otroligt jätteful om händerna. Jag hatar detta men förstår ju risken inom vården! Med tanke på att jag valt detta yrke till min livstid så får det ju bli såhär.. Jag kommer ju aldrig komma undan med långa naglar! Jag får ju inte heller ha nagellack på mig inom vården och det kommer betyda att jag kommer måla, ta bort, måla, ta bort, måla, ta bort när det är dags för lediga dagar!
Tänk vad sjukt att naglar kan vara en så personlig grej!

Nu ska jag åka in till skolan för en halvdag med respirationsapparaten innan jag ska hem och vända för ett kvällspass på jobbet, 14 - 21.30!

Hoppas ni får en fin dag!

Redan för 5 år sen var naglarna med


Mina alldeles egna naglar på balen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0